Wie is online.
We hebben 1 gast online
Zoeken

In memoriam: We zullen Jan Zoombelt nooit vergeten

Net thuis van mijn vakantieadres werd ik vijf minuten later opgeschrikt door het droevige nieuws dat een grote legende voor de motorsport Jan Zoombelt op 93-jarige leeftijd is overleden en wel op woensdag 27 juli. Ja ondanks de hoge leeftijd word je toch wel even stil. Jan betekende in het verleden voor zowel de motorrace als de motorcross veel voor onze gemeente en heeft met de rest van zijn stalgenoten het kleine plaatsje 't Loo op de wereldkaart gezet. Het begon met het motorrace gebeuren wat op het wel bekende Vreeciruit werd verreden, grote namen kwamen toen naar het spectaculaire circuit. Dat bleek wel in 2007 tijdens de demo classics toen Wil Hartog een bezoek aan Zoombelt bracht en beiden in tranen uitbarstten. Wat Jan had betekend, het sprak boekdelen. Jan zei ook: 'Je kunt dit niet in woorden omschrijven, een traan is al genoeg'. Nadat er een einde aan de stratencircuits kwam maakte Zoombelt zich sterk voor de motorcross. Zijn vele tips en nuttige informatie zette ook mede hierdoor het zandcircuit 'de Bargen' op de landkaart. Toen Jan nog redelijk ter been was kwam hij altijd een kijkje nemen hoe het ging met de mannen wat Stichting circuit Oldebroek toen destijds als naam heeft mee gekregen. Daarna zakte de gezondheid snel terug van Zoombelt, die daarna gebonden bleef aan zijn huisje langs het Vreecircuit. 'Jan, ik en de rest van de motorsportliefhebbers zullen je nooit vergeten. Je was een kanjer. Je zult in vele harten worden mee gedragen. Zelf had ik nog een stille hoop gehad, dat je er op 10 september nog een keer bij kon zijn want dan wordt er weer een democlassics gehouden, maar helaas heeft dit niet zo mogen zijn.

Ik wens ook de rest van de familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd'.

Door: Evert van 't IJssel

JanZoombelt_500px

Sponsoren
Motorcross weer
Counter
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterVandaag42
mod_vvisit_counterGisteren85
mod_vvisit_counterDeze Week824
mod_vvisit_counterVorige Week720
mod_vvisit_counterDeze Maand1896
mod_vvisit_counterVorige Maand3650
mod_vvisit_counterTotaal37145